Yammer – Facebook pro firmy?

V okamžiku, kdy potřebujete na vývoji nějakého produktu nebo služby spolupracovat i s lidmi mimo vlastní organizaci, dospějete dříve či později k závěru, že aby tato spolupráce byla efektivní, tak e-mail prostě nestačí.

Zajímavou platformou pro sdílení informací, která vám umožní komunikovat mezi jednotlivými členy týmu, posílat zprávy, vkládat dotazy, přílohy a to odkudkoliv na světě, je např. Yammer (přezdívaný také Facebook pro firmy), zakoupený Microsoftem. Ve své bezplatné basic verzi však neumožňuje správu uživatelů, řízení přístupů, a vynucení politiky hesel, což je nezbytný předpoklad k tomu, aby tato služba mohla být ve většině organizací v souladu s bezpečnostní politikou vůbec používána.

Sdílení informací v rámci organizace

Řídit přístup k informacím lze i v basic verzi a to na úrovni skupiny (group), kdy se definuje, zda k obsahu může přistupovat kdokoliv z dané organizace (public) nebo jen vybraní zaměstnanci (private) dále je možno nastavit, zda se členem dané skupiny může stát kdokoliv nebo jen zaměstnanec, jehož žádost musí schválit jiný člen skupiny nebo jen její administrátor.

Sdílení informací mezi organizacemi

V případě, že potřebujete komunikovat a sdílet informace i s osobami mimo vaší organizaci, tj. s těmi, které nemají e-mailový účet ve vaší doméně, musíte vytvořit vnější síť (external network) a určit, zda bude otevřená (open) nebo uzavřená (closed), to znamená, zda všichni členové mohou zvát nové členy nebo zda může nové členy zvát pouze administrátor dané skupiny. Kromě toho se ještě můžete rozhodnout, zda do této externí sítě mají mít automaticky přístup i všichni uživatelé vaší organizace či nikoliv.

Bezplatná nebo placená verze?

Zaměstnanci mohou začít používat tuto síť, aniž by o tom měl někdo z vedení organizace tušení. Je zřejmé, že ze strany vedení společnosti se tak nemusí jednat o žádoucí aktivitu, neboť členem této sociální sítě se může stát kdokoliv, kdo bude mít přístup k firemní e-mailové adrese, na kterou přijde e-mail v okamžiku registrace. Možnost správy uživatelů a vynucení nějaké bezpečnostní politiky hesel je totiž možné jen ve verzi enterprise a vyšší, kde jsou již účtovány poplatky ve výši minimálně 3 USD uživatel/měsíc.

Pro citování tohoto článku ve své vlastní práci můžete použít následující odkaz:
ČERMÁK, Miroslav, 2013. Yammer - Facebook pro firmy?. Online. Clever and Smart. ISSN 2694-9830. Dostupné z: https://www.cleverandsmart.cz/yammer-facebook-pro-firmy/. [citováno 07.12.2024].

Pokud vás tento článek zaujal, můžete odkaz na něj sdílet.

Štítky:


K článku “Yammer – Facebook pro firmy?” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: