Víte, jak se vaši klienti chtějí identifikovat a autentizovat?

Pokud ne, tak by vás mohly zajímat výsledky nedávno zveřejněné studie Ponemon institutu, které se snaží přinést odpověď na otázku, jak se klienti chtějí identifikovat a autentizovat.

Mimo jiné se zde dozvíte, že klienti jsou přesvědčeni, že nejbezpečnější správu identit by jim mohly nabídnout banky.

Studie vyhodnocovala odpovědi téměř dvou tisíc respondentů v US, UK a Německu ve věku od 18 do 65 let, kteří používají internet minimálně 10 hodin týdně za účelem nakupování v e-shopech, provádění bezhotovostních operací prostřednictvím svého internetového bankovnictví nebo komunikaci s úřady, a potvrdila to, co tvrdíme již delší dobu.

Níže uvedené závěry jsou založeny na odpovědích jednotlivých respondentů. Mnohé otázky však nebyly formulovány zrovna nejšťastněji a je možné, že ne vždy je respondenti správně pochopili, a že v okamžiku, kdyby si uvědomili všechny výhody a nevýhody s danou metodou autentizace spojené, odpovídali by zcela jinak.

  • Téměř polovina klientů používá soukromé zařízení k pracovním účelům v rámci programu BYOD.
  • Klienti chtějí používat jednou identitu pro přístup k více službám a chtějí ji mít uloženou ve svém smartphonu nebo na ID kartě s RFID čipem. Téměř jedna třetina, ale nechce používat jednu identitu ke všem službám.
  • Klienti chtějí být bezpečně ověřeni, ale nechtějí firmám zbytečně poskytovat osobní údaje, a pokud jim je již poskytnou, chtějí mít kontrolu nad tím, k čemu budou použity.
  • Těm organizacím, kterým klienti důvěřují, jsou ochotni poskytnout i heslo.
  • Klienti se chtějí jednou identitou prokazovat různým službám, a jsou přesvědčeni, že nejbezpečnější správu identit jim nabídnou banky.
  • Jsou ochotni akceptovat i biometrii a nejpřijatelnější je pro ně rozpoznávání hlasu, obličeje a méně pak skenování duhovky, otisku prstu nebo dlaně.
  • Největším problémem je zapomenutí hesla o odpověď na kontrolní otázky.
  • Pokud po klientech není vyžadována pravidelná změna hesla, tak to v nich nebudí důvěru, stejně tak jako když se k dané službě mohou přihlásit pouze pomocí jména a hesla. Přesto ale danou službu používají.

Závěr: Studie když nic, tak jasně ukázala, že vždy se najde minimálně jedna třetina nebo dokonce jedna polovina klientů, která má jiné představy o tom, jak by identifikace a autentizace měla probíhat. Je zřejmé, že jedním řešením všechny klienty neoslovíte a budete muset mít řešení minimálně dvě a to ještě takové, aby se dalo upravit přesně na míru požadavků vašich klientů. Z těchto důvodů doporučuji provést vlastní průzkum mezi vašimi klienty a teprve poté určit způsob, jak se budou vaši klienti identifikovat a autentizovat.



Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Štítky:


K článku “Víte, jak se vaši klienti chtějí identifikovat a autentizovat?” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: