SMARTER cíle, kterých je radost dosahovat
V jednom starším příspěvku jsem se věnoval definici SMART cílů, v tomto příspěvku se podíváme na cíle ještě chytřejší.
A jeden by si myslel, že chytřejší ty cíle snad už ani být nemohou. A přitom stačí přidat jen ER a nebýt amatér.
Evaluated
Kromě toho, že jsou cíle měřeny, tak musí být i vyhodnocovány (evaluated). Zapomínat také nesmíme na to, že by cíle měly být etické (neměli by být v rozporu se základními hodnotami a morálkou) a ekologické (s cílem minimalizovat dopad na životní prostředí), protože i toto stakeholdeři hodnotí, měly by být i efektivní, protože je třeba jich dosáhnout s minimálními náklady a ideálně i vzrušující (excitable) tedy pro toho, kdo jich má dosahovat, protože pokud tomu tak bude, tak bude motivován k jejich dosažení. A pokud jste daný cíl formulovali už v počátku s danou osobou a odsouhlasili si jej, tak je velká pravděpodobnost, že její zapojení (engaged) a nadšení (enthusiasm) bude skutečně strhující (entrancing).
Rewarded
Splnění cílů by mělo být v každém případě vhodně oceněno (rewarded), a ideálně jak finančně (remuneration), tak i jinou formou, mnohdy stačí obyčejná pochvala od manažera, vyjádření uznání apod. Ideální je už při definování cílů ohodnotit jejich náročnost a výši odměny za jeho dosažení, protože dosažení jednotlivých cílů může být různě náročné. Každý cíl by měl být rovněž někde zaznamenán (recorded), aby nebylo pochyb o tom, co je skutečně daným cílem.
ČERMÁK, Miroslav, 2020. SMARTER cíle, kterých je radost dosahovat. Online. Clever and Smart. ISSN 2694-9830. Dostupné z: https://www.cleverandsmart.cz/smarter-cile-kterych-je-radost-dosahovat/. [citováno 09.12.2024].
K článku “SMARTER cíle, kterých je radost dosahovat” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.
Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.