SEO: linkbaiting aneb získávání zpětných odkazů

Linkbaiting spočívá na rozdíl od linkbuildingu v získávání zpětných odkazů naprosto přirozeným způsobem.

Aby však na vás někdo odkazoval, musí se na vaší stránce nacházet skutečně originální a zajímavý obsah. Za nejhodnotnější zpětné odkazy pak lze považovat takové odkazy, které na vaše stránky vedou též z kvalitních stránek umístěných na tematicky spřízněných webech s nějakou návštěvností. Tematicky spřízněných proto, že je zde větší šance, že titulek článku někoho zaujme, článek si přečte a dost možná klikne i na odkaz v článku uvedeném, který povede na stránku vašeho webu. Ovšem spoléhat se jen na to, že obsah vašeho webu někoho zaujme, a ten na něj uvede odkaz…

Vyhlašte nějakou soutěž

Vymyslete a vyhlašte na vašem webu nějakou soutěž o ceny, uspořádejte nějakou anketu, nabídněte na svých stránkách prostor k diskusi apod. To by mělo vaše návštěvníky motivovat k tomu, aby se na vaše stránky opakovaně vraceli. Uvědomte si, že spousta klientů se na stránky opakovaně vrací a pořízení daného produktu nebo služby si často dlouho rozmýšlí.

Nabídněte affiliate program

Myšlenka affiliate programů je celkem jednoduchá. Jestliže někdo na své stránce propaguje váš produkt nebo službu, tak vy mu v okamžiku, kdy z jeho stránky někdo přijde a daný produkt nebo službu si u vás koupí, vyplatíte provizi. V případě, že nabídnete slušnou provizi, můžete získat mnoho partnerů, kteří budou chtít váš produkt nebo službu sami propagovat. Tím získáte nejen návštěvníky, ale i zpětné odkazy. Dobře ale zvažte, koho uděláte svým partnerem, protože někteří jedinci např. neváhají za účelem získání provize spamovat diskusní fóra, e-mailové schránky apod.

Vytvořte mikrostránky

Mikrostránky (microsites) jsou webové stránky, v krajním případě se může jednat i o jednu jedinou stránku, nacházející se na samostatné doméně, které slouží k propagaci konkrétního produktu, služby nebo hlavního webu. Mohou se na ní nacházet články s recenzemi, diskusní fórum, které zpravidla bude obsahovat originální příspěvky, protože budou psány různými lidmi. Tím se na dané stránce, ze které povedou odkazy na váš hlavní web, bude nacházet jedinečný obsah.

Publikujte článek na jiném webu

V cizině, kde dobře funguje blogerská komunita se jedná o naprosto běžnou věc. Princip na jakém budování zpětných odkazů tímto způsobem funguje, je velice prostý, jednoduše napíšete článek, ze kterého povedou odkazy na váš web, a ten pak publikujete na jiném webu. A příště zase umožníte danému nebo jinému blogerovi publikovat jeho článek s odkazy vedoucími na jeho web na svém webu. Tento způsob získávání zpětných odkazů je výhodný pro obě strany, jedna strana získá pro své čtenáře zdarma zajímavý článek a druhá zase zpětný odkaz.

Požádejte o recenzi

Najděte si web, který se věnuje oblasti, ve které podnikáte a nabídněte jeho provozovateli bezplatné zapůjčení vašeho produktu nebo vyzkoušení vaší služby zdarma za účelem bližšího seznámení s vaším produktem nebo službou a sepsání fundované recenze. Tato forma spolupráce je opět výhodná pro obě strany. Provozovatel daného webu bude moci nabídnout svým čtenářům jako první recenzi vašeho produktu nebo služby a vy zase získáte zpětný odkaz.

Komentujte články na jiných webech

Dalším řešením, jak získat zpětný odkaz, je napsat na jiném webu komentář, ve kterém se budete odkazovat na svoji stránku, kde se k danému tématu budou nacházet další informace. Bohužel musíte počítat s tím, že váš komentář nemusí být publikován nebo může být po čase i smazán. Tato technika musí být vůbec provedena s citem, protože někteří lidé jsou na odkazy v komentářích dost alergičtí. Kromě toho na takovýto odkaz nemůžete ve smyslu zvýšení pageranku moc spoléhat, protože zpravidla bývá doplněn atributem rel=“nofollow“, což je pokyn pro robota, aby ho nepočítal.

Vyzvěte své návštěvníky k akci

Vybídněte své čtenáře, návštěvníky, klienty k tomu, aby v případě, že se jim daný produkt, služba, nebo téma, o kterém na svém webu píšete, líbí, přeposlali odkaz na vaši stránku dál. Za tímto účelem je vhodné na stránku umístit tlačítko umožňující odkaz na danou stránku snadno poslat mailem, sdílet na sociálních sítích jako je LinkedIn, Facebook, Twitter apod.

Závěr: Pro lepší umístění ve výsledcích vyhledávání není potřeba získat velké množství odkazů, často jich stačí získat jen pár, ale zato z důvěryhodných a hojně navštěvovaných webů, na kterých se nachází obsah, který má s vašimi produkty nebo službami, které nabízíte, něco společného.

Pro citování tohoto článku ve své vlastní práci můžete použít následující odkaz:
ČERMÁK, Miroslav, 2012. SEO: linkbaiting aneb získávání zpětných odkazů. Online. Clever and Smart. ISSN 2694-9830. Dostupné z: https://www.cleverandsmart.cz/seo-linkbaiting-aneb-ziskavani-zpetnych-odkazu/. [citováno 07.12.2024].

Pokud vás tento článek zaujal, můžete odkaz na něj sdílet.

Štítky:


K článku “SEO: linkbaiting aneb získávání zpětných odkazů” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: