SEO: jak vytvořit kvalitní obsah s vysokou informační hodnotou
Že v rámci SEO hrají významnou roli vhodně zvolená klíčová slova, jsme se zabývali posledně, tentokrát se podíváme na další neméně důležitý faktor, kterým je samotný obsah.
Již v prvním díle našeho seriálu o SEO jsme si řekli, že jedinečný obsah s vysokou informační hodnotou je pro umístění na předních pozicích ve výsledcích vyhledávaní naprosto zásadní. A že se na vaší stránce musí nacházet i správná klíčová slova, je snad už zbytečné dodávat. To, zda se ona klíčová slova nacházejí v URL, meta deskriptoru, titulku stránky, v popisku a názvu obrázku, fungují jako hypertextové odkazy nebo zda jsou v textu ona slova označena tučně nebo jinak zvýrazněna, nehraje až takovou roli, jak mnozí SEO experti tvrdí, i když…
Nepodceňujte formu
Návštěvník, který na vaši stránku zavítá, nejprve zhodnotí celkový vzhled webu a poté očima rychle přelétne text. A právě nadpisy, podnadpisy a zvýrazněné části, seznamy, grafy a obrázky ho mohou upoutat a text si přečte. Můžete používat ta správná klíčová slova, ale pokud nebudou vhodně zakomponována do textu a web bude působit na návštěvníka odpudivě, může právě to být důvod vysoké míry opouštění. Členění stránky na odstavce, používání nadpisů a podnadpisů správné úrovně a zvýrazňování důležitých pasáží má naprosto podstatný vliv na to, že se taková stránka lépe čte, působí důvěryhodně a návštěvník ji hned neopustí.
Napište originální a poutavý text
Na jedné stránce se věnujte jen jednomu tématu, popisu jednoho výrobku nebo služby. A nemusí se jednat jen o článek popisující službu nebo produkt, ale i o stručný inzerát nebo slogan. Když se podíváte na reklamy pocházející z reklamního systému Google nebo Seznam, jistě na první pohled poznáte, které psal někdo, kdo své práci rozumí. Tyto reklamy jsou prostě mnohem výstižnější a věřte, že mají i vyšší clickrate a zadavatel tak dosahuje vyššího konverzního poměru. Se vzhledem webu vám jistě pomůže grafik a webdesignér, se sepsáním kvalitního textu zase copywriter, který ví, jak takový kvalitní, tj. stylisticky a gramaticky správný, a zároveň pro návštěvníka srozumitelný, čtivý a obsahově zajímavý článek, napsat.
Myslete jako váš klient
Pokud chcete být úspěšní, musíte se stylizovat do role klienta, přemýšlet jako klient a jednat jako klient, který se rozhodl určitý produkt nebo službu na internetu vyhledat. Používejte fráze, u kterých lze předpokládat, že je potenciální klient do vyhledávače zadá. Vždy si musíte uvědomit, pro koho chcete stránky optimalizovat, tedy kdo jsou vaši zákazníci, a jaké mají potřeby. Pokud se bude jednat o popis produktu pro profesionály, je použití vysoce odborných výrazů na místě, ovšem jinak ne. Dejte si pozor, abyste to s počtem klíčových slov v článku nepřehnali, protože pak by to vyhledávač mohl vyhodnotit jako black hat SEO techniku. V článku nemusíte používat jen hlavní klíčová slova, ale i synonyma.
Závěr: Jak již bylo řečeno, základem pro umístění na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání je jedinečný a kvalitní text s vysokou informační hodnotou a obsahující správná klíčová slova. Ale aby klient vůbec začal stránku, na kterou se přes výsledky vyhledávání dostal, číst, musíte ho upoutat atraktivním vzhledem webu, výstižným nadpisem, který ho bude lákat ke kliknutí. Pomoci může i shrnutí obsahu článku v perexu, a obrázky, které budou vhodně doplňovat text.
ČERMÁK, Miroslav, 2012. SEO: jak vytvořit kvalitní obsah s vysokou informační hodnotou. Online. Clever and Smart. ISSN 2694-9830. Dostupné z: https://www.cleverandsmart.cz/seo-jak-vytvorit-kvalitni-obsah-s-vysokou-informacni-hodnotou/. [citováno 08.12.2024].
Štítky: SEO
K článku “SEO: jak vytvořit kvalitní obsah s vysokou informační hodnotou” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.
Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.