Recenze knihy Byznys pro 21. století

Kniha The Business of the 21st Century v češtině Byznys pro 21. století od Robert T. Kiyosaki mi přijde jako recyklace Bohatého a chudého táty.

Žádnou novou myšlenku jsem v ní neobjevil. Autor vykrádá sám sebe, opět je zde uveden rozdíl mezi aktivy a pasivy, cashflow, kvadrant ZSMI (zaměstnanec, soukromník, majitel firmy a investor).

Opět se dozvídáme [1], že než být zaměstnanec (Z), je lepší podnikat jako soukromník (S) anebo rovnou založit firmu a stát se majitelem (M) a konečně investovat (I) a část zisku i reinvestovat (str. 33) a dále že zaměstnanci by vám měli vydělat 10x více, než kolik jim nakonec zaplatíte (str. 46).

Autor uvádí, že kdyby měl nyní začínat znovu od nuly, spíš než budováním klasického zavedeného modelu podniku by svůj podnik postavil na síťovém marketingu (str. 64).

Autor vysvětluje význam akademického, odborného a finančního vzdělání (str. 76), které je pro rozjetí skutečného businessu nezbytné, a že je nutné se proto vzdělávat a získat i nějakou zkušenost.

Autor uvádí, že MLM je nejrychleji rostoucí obchodní model na světě (str. 100). Nevím, možná, každopádně počet šmejdů roste a ta snaha vzkřísit mrtvého koně v podobě MLM je už trapná.

Autor se netají tím, že důležitější než produkt je distribuce, a že je třeba postavit své podnikání na něčem, co bude doslova každý schopen snadno kopírovat (str. 104). Rozumějte, každý blbec, protože kreativní a chytří lidé neuspějí, protože moc přemýšlí a nechtějí své příbuzné a známé naštvat tím, že je budou tahat do své sítě.

Nejde o to prodat, jde o to vybudovat síť a až se vaše síť rozroste nad 500 účastníků a přehoupne se do řádu tisíců, teprve tehdy budete mít byznys spadající skutečně do sektoru M, který vám bude generovat pasivní příjem (str. 157).

Ano, pro vytvoření pasivního příjmu je něco nutné udělat. Vybudovat síť. Její hodnota pak roste exponenciálně s počtem účastníků. Jinými slovy, když budete mít pod sebou několik stovek lidí, budou na vás vydělávat, tak vy nebudete muset prakticky nic dělat.

Máte-li nějaké obecné dotazy k MLM, přečtěte si nejprve tento článek o MLM a poté i tento, kde odpovídám na nejčastější dotazy.

[1] KIYOSAKI, Robert T, John FLEMING a Kim KIYOSAKI. Byznys pro 21. století. Praha: Pragma, 2011. ISBN 978-80-7349-285-4.
Pokud vás tento článek zaujal, můžete odkaz na něj sdílet.

Štítky:


K článku “Recenze knihy Byznys pro 21. století” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: