Proč nepoužívat freemail

Z průzkumu, který jsme provedli, vyplynulo, že spousta společností a obchodních zástupců používá pro komunikaci s klienty freemailové adresy.

Ostatně přesvědčit se můžete sami, stačí jen zadat do vyhledávače vhodný dotaz a prohlédnout si výsledky vyhledávání. Používat pro komunikaci s klientem freemailovou adresu je nejen neprofesionální, ale existuje zde navíc i riziko úniků důvěrných informací, které mohou mít povahu osobních údajů nebo obchodního tajemství.

freemail

Freemailové služby nezaručují, že se k e-mailům na nich uložených nedostane někdo jiný. To je ostatně dáno mnoha faktory. Především tím, že komunikace mezi klientem a serverem není defaultně šifrováná a hesla k těmto e-mailovým účtům jsou tak přenášena v otevřené podobě. Stejně tak i pošta samotná se přenáší v otevřené podobě a nezašifrovaná je též uložena na serverech poskytovatele dané služby. Tyto systémy také uživatele nenutí si heslo pravidelně měnit a přihlašovací údaje mohou být odpozorovány nebo odposlechnuty neoprávněnou osobou, která tímto způsobem získává přístup k poště.

Vzhledem k tomu, že freemailové servery nabízejí velký úložný prostor (často mnohem větší, než jaký je svým zaměstnancům schopen nabídnout zaměstnavatel), svádí to mnohé uživatele k tomu, aby tyto adresy používali i k pracovním účelům a dále, aby přečtenou a zpracovanou poštu neodstraňovali, ale naopak ji nechávali uloženou na serveru a často po celou dobu existence dané e-mailové adresy. Útočník, který získá do této schránky přístup, si tak může udělat velice detailní obrázek o získaných klientech, proběhlých obchodech a činnosti dané společnosti. Pro úplnost je třeba také dodat, že poskytovatelé těchto služeb se de-facto vzdávají veškeré odpovědnosti, co se týká úniku informací a dostupnosti a kvality poskytovaných služeb.

Riziko úniku důvěrných informací existuje i v případě, že si uživatelé maily na těchto serverech nenechávají, ale stahují si je na svůj počítač. Především proto, že tato soukromá zařízení nebývají obvykle dobře zabezpečena a trpí podobnými neduhy. Data na nich uložená nejsou šifrována, používají se slabá hesla, která nejsou pravidelně měněna. Kromě toho se daná zařízení používají i k soukromým účelům a tak zde hrozí větší riziko zavedení malwaru.

Společnosti by měly na svých webových stránkách uvádět, jaké e-mailové adresy se rozhodly používat v obchodním styku, aby měl klient alespoň nějakou možnost, jak si ověřit, s kým že to vlastně komunikuje. V okamžiku, kdy např. společnost nestanoví jasná pravidla, jak mají vypadat e-mailové adresy obchodních zástupců, výrazně roste riziko phishingu a dalšího podvodného jednání vůči jejich klientům, protože ti na první pohled nepoznají, kdo je obchodní zástupce a kdo se za něj jen vydává.

V některých případech má však použití freemailové adresy smysl, např. při registraci na nejrůznějších webových stránkách za účelem získání informací, v diskusních fórech a chatu, kde není žádoucí použít firemní e-mail a pro tento účel je vhodné si založit e-mailovou adresu na jednom z mnoha freemailových serverů. Drtivá většina zaměstnanců přístup na freemail nepotřebuje a pro komunikaci s klienty a obchodními partnery by měla používat výhradně firemní e-mail.



Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Štítky: ,


K článku “Proč nepoužívat freemail” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: