Jak dosáhnout úspěchu v jakémkoliv podnikání

Tento příspěvek obsahuje ucelený návod, jak dosáhnout úspěchu v libovolném oboru, který si zvolíte.

Bez zbytečných keců, v pouhých několika málo po sobě jdoucích krocích se dozvíte, co přesně musíte udělat, abyste uspěli.

Kvalitní produkt

Musíte přesně vědět, co chcete, rozumět tomu, co děláte a musí vás to i bavit, protože to bude náročné. Nestačí jen chtít podnikat a vydělat hodně peněz. Pokud chcete uspět, musíte nabídnout kvalitní produkt, tím může být výrobek nebo služba. A musíte se nějakým způsobem odlišit od konkurence.

Může se jednat o produkt zcela nový anebo jen mírně modifikovaný, můžete cílit na opomíjený tržní segment, nabídnout něco navíc anebo musíte dosáhnout výrazně nižších nákladů než vaše konkurence.

Poznámka: Nesnažte se o perfekcionismus, jinak daný produkt na trh nikdy neuvedete anebo vás někdo předběhne. Pravda je, že můžete uspět i s prodejem naprosto nekvalitního výrobku nebo služby, a vydělat si i dost peněz. Stačí, když budete dostatečně přesvědčiví a bezskrupulózní. Ovšem bude to jen krátkodobá záležitost, zařadíte se mezi šmejdy, ztratíte přátele, a mnozí lidé se kvůli vám dostanou do finančních problémů. Na tomhle principu funguje spousta MLM programů.

Situační analýza

Máte-li už vymyšlený produkt, věnujete dostatečnou pozornost situační analýze vnějšího mikro a makro prostředí a rovněž i vnitřního prostředí, STP a spočtení bodu zvratu. Navrhněte si vlastní marketingovou strategii a integrovaný marketingový mix.

Můžete tak zjistit, že váš produkt není až tak dobrý, váš tržní segment je příliš malý, takže se nezaplatí náklady, a vůbec že máte příliš vysoké náklady a mizivou návratnost investice. Bude to nepříjemné zjištění, ale máte zde jedinečnou možnost vrátit se zpět na začátek a zkusit to znovu.

Poznámka: Analýzou trhu byste měli strávit většinu času a vše si opravdu pečlivě spočítat, ověřit si jaký je tržní potenciál trhu, na který jste se rozhodli cílit. Pozor na paralýzu analýzou. Udělejte si malý průzkum. Zeptejte se svých potenciálních zákazníků, zda by váš produkt za danou cenu koupili nebo ne. Pokud jde o stanovení ceny, doporučují vám sledovat rubriku Marketing, ve které budu postupně odhalovat některé skutečnosti týkající se tvorby cen, které se ani na většině našich vysokých škol běžně neučí.

Tvrdá práce

Je třeba začít produkt intenzivně nabízet a oslovovat ty správné lidi a správným způsobem, k tomu by vám měla pomoci vhodná komunikační strategie, která vznikla v předchozím bodě v rámci marketingové strategie, kdy komunikační mix je jedním z prvků integrovaného marketingového mixu. Přečtěte si, jak funguje AIDA model a STDC framework. Využijte naplno možností, které vám internet nabízí, vytvořte si webové stránky na podporu svého produktu, propagujte svůj produkt, optimalizujte, provádějte A/B testování, ale neomezujte se jen na internet.

Poznámka: Na všechno také nemusíte být sami, nejste a ani nemůžete být odborník na všechno. Vyhledejte na trhu někoho, kdo to umí a zaplaťte mu. Najděte si partnera nebo i více partnerů a podělte se s nimi férově o zisk. Pamatujte, kdo chce všechno, a není ochoten se dělit, nemá nakonec nic.

Žádná motivační videa

Cesta k úspěchu je popsána výše, netřeba sledovat nejrůznější motivační videa, účastnit se všemožných přednášek, kupovat si knihy, poslouchat audia o tom, jak někdo jiný dosáhl úspěchu tím, že stával v pět hodin, apod. Každý člověk je jiný a pouhým kopírováním někoho jiného neuspějete. Ušetříte tím spoustu času, který budete moci věnovat skutečně sobě a užitečným věcem. Vzdělávejte se v akreditovaných vzdělávacích programech, čtěte kvalitní literaturu, minimálně tu, co je doporučovaná na vysokých školách v rámci příslušných studijních programů.

Poznámka: Za posledních deset let jsem přečetl spoustu knih, zhlédl spoustu videí, a poslech si i spoustu podcastů, většina z nich však jen parafrázovala to, co je uvedeno ve vysokoškolských skriptech a doporučené literatuře. Neztrácejte proto čas hledáním stále dalších a dalších informací a nekonečným pilováním soft skills. Neexistuje žádné tajemství, žádný svatý grál, žádná zkratka k rychlému a legálnímu zbohatnutí. Musíte jít jen tvrdě za svým cílem, ale buďte přitom čestní a nezapomínejte na sebe a svou rodinu.

Závěr

A to je jako vše? Ano, toto je skutečně vše. Nic víc nepotřebujete. Pokud se budete výše uvedeným doporučením řídit, a půjdete si za svým cílem, tak jsem přesvědčen, že ho dosáhnete. Kromě toho ušetříte i spoustu času a peněz, které byste bez přečtení tohoto článku jistě vynaložili za nejrůznější zbytečné školení, workshopy a knihy. Takhle jste ty tisíce, ne-li desetitisíce díky tomuto návodu ušetřili.

A co je na tom nejlepší, že jste tyhle rady dostali zcela zdarma.

Pokud vás tento článek zaujal, můžete odkaz na něj sdílet.


K článku “Jak dosáhnout úspěchu v jakémkoliv podnikání” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: