Jak dosáhnout úspěchu v jakémkoliv podnikání – 4. díl
Vystupují s naprosto banálními záležitostmi, a přesto jim ostatní tleskají. Čím to je?
Jejich formě prezentace se zpravidla nedá nic vytknout, netrpí žádnou tělesnou vadou, dobře vypadají, jsou dobře oblečeni, a nedopouští se základních chyb, a působí důvěryhodně.
Jsou si naprosto jistí ve svém vystupování a čiší z nich pravé nadšení a sebevědomí, ať už mluví o jakémkoliv tématu. Vypadá to, že jsou hluboce přesvědčeni o tom, že to, co říkají, je pro drtivou většinu jejich posluchačů zcela nové, zajímavé a přínosné.
Maximálně využívají prostor na pódiu, používají názorné pomůcky a ukázky. Mluví jasně, srozumitelně a dostatečně nahlas. Jsou struční a přitom vtipní. Nepoužívají však žádné laciné fóry, nýbrž neotřelé příměry a narážky, kterými na tváři svých posluchačů vyvolávají pobavený úsměv.
Se stejnou grácií pak propagují i své služby, a odborníci žasnou, že o tyto jejich služby spočívajících v nabídce placených konzultací, workshopů a školení založených na naprostých základech daného oboru, je takový zájem. Kroutí nevěřícně hlavou a kladou si otázku, zda si tito experti dělají srandu anebo to myslí vážně.
Smrtelně vážně. Zaníceně vám vysvětlí, jak hospodařit s časem, jak odpovídat na e-maily anebo jak si správně vyplnit profil na LinkedIn. A byť se tomu nechce věřit, tak se najde spousta lidí, kteří to ocení a ráda za tyto hraběcí rady zaplatí.
Vězte, že pokud se o něco začnete zajímat, a je jedno o co, tak v tu chvíli o daném problému budete vědět více než drtivá většina ostatních. Ano, najde se pár haterů a možná i pár profesionálů z daného oboru, které svými znalostmi neoslníte, ale ostatní zcela jistě ano.
Když k nám před lety nastupoval nový kolega, který předtím působil v jedné z firem patřící do velké auditorské čtyřky, tak jsme se ho ptali, jak mohl jako čerstvý absolvent bez jakýchkoliv zkušeností chodit do firem a tam radit ostříleným manažerům a vlastníkům, co danou firmu založili a řídili již po mnoho let, co mají dělat a jak.
Dozvěděli jsme se od něj, že právě proto, že o daném prostředí, ve kterém jeho zákazník působil a dané problematice vůbec nerozuměl, tak mohl přinést zcela nový, nezaujatý a značně neotřelý pohled na danou problematiku. A za to jeho klient velice rád zaplatil.
Co z toho vyplývá? Je potřeba věřit tomu, co věřit, musíte být bytostně přesvědčeni, že to, co říkáte, bude pro ostatní nesmírně zajímavé, přínosné, neřkuli životně důležité. Chápu, může to být docela problém, a pozoruji to i u sebe, čím více se o danou problematiku zajímáte, a čím více ji rozumíte, tím více si bohužel i uvědomujete, kolik toho ještě vy sami nevíte a před publikum předstupujete s určitou pokorou.
A pak se najednou objeví nějaký novic, který zdaleka neví to, co vy, a začne sypat z rukávu taková moudra, že vy jen zíráte s otevřenou hubou.
Skoro se zdá, že určitá nevědomost, je lepší, a že to tito lidé mají i jednodušší. Jsa přesvědčeni o své erudici, vyslovují bez skrupulí výroky, o kterých máte jisté pochybnosti a formulovali byste je mnohem obezřetněji.
K článku “Jak dosáhnout úspěchu v jakémkoliv podnikání – 4. díl” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.
Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.