Jak dosáhnout úspěchu v jakémkoliv podnikání – 3. díl

Absolvovali školení nebo si přečetli manuál jak dosáhnout něčeho na LinkedIn. Nedávali pozor. Nečetli pozorně. Anebo to prostě jen nepochopili.

A teď se chovají jako hovada. Kdo? Samozvaní experti a specialisté na všechno. Experti na určitou problematiku, kteří si to o sobě minimálně myslí. Každopádně svým způsobem komunikace své firmě akorát škodí.

Dozvěděli se, že mají reagovat a na příspěvky, které se týkají jejich oblasti specializace. A využít toho, aby se prezentovali jako odborníci na danou oblast, vzbudili zájem, a vytvořili si tak úžasnou obchodní příležitost.

Jenže nemaje argumenty, útočí ad hominem, aby následně mohli napsat, že jen oni nejlépe vědí a umí, a proto je vhodné se na ně obrátit. Že danou osobu, na kterou se rozhodli zaútočit, definitivně ztratili, to je vám asi jasné, ale v sázce je bohužel mnohem více. Dobrá pověst jejich firmy.

Pokud danou osobu neodhadli, což se může snadno stát, pokud o ní, jsa uzavřeni ve své sociální bublině, nevědí zhola nic, a ani se to nenamáhali zjistit, tak si mohou dost naběhnout. Obzvlášť pokud nemají úplné informace o daném problému, na který se rozhodli svým nabubřelým příspěvkem zareagovat.

Pokud si to totiž daná osoba nenechá líbit a zareaguje, tak se nakonec může ukázat, že daný expert není až takovým expertem, za jakého se vydává, takže dosáhne pravého opaku, než chtěl a ostatní si danou firmu, kterou zastupuje, zařadí do škatulky „tak s touhle firmou nikdy“. Nejenže tomu asi úplně nerozumí, a není schopen si přiznat svůj omyl, ale ještě se chová jako hovado.

Takže co s tím? No, nemusíte být zrovna elitním vyjednávačem FBI, ale než po všem a po všech půjdete jak slepice po flusu, ověřte si, na koho vůbec reagujete, zda máte veškeré podstatné informace. Základem je obyčejná lidská slušnost. Zeptejte se, zda a jak můžete pomoci, a rozhodně se nesnažte udělat z druhého člověka blbce, protože pak budete za blbce akorát vy sami.

Pokud už k nevhodnému a poškozujícímu jednání ze strany nějakého vašeho zaměstnance přeci jen dojde, omluvte se, napište, že to bylo selhání jednotlivce, že všichni ve firmě rozhodně nejsou takoví jako on, že je jen mladý, ambiciózní nemá dostatek zkušenosti a taktu a jedná někdy dost neuváženě, a že byste byli rádi, kdyby vám daný člověk, dal ještě jednu šanci, že byste ho rádi přesvědčili o opaku.

Snažte se o konstruktivní připomínku, nehledejte důvody, hledejte způsoby, jak můžete danému člověku v řešení jeho problému pomoci. Kritizovat a hledat na něčem nedostatky totiž umí každý, ale přijít s konkrétním nabídkou a řešením problému, jen málokdo a to odlišuje zrno od plev.

A pokud jste vy sami osobou, na kterou je veden útok, nesnižujte se na stejnou úroveň jako útočník, na útoky ad hominem třeba vůbec nereagujte, nepřiživujte tu diskusi, nemá to smysl, protože v očích ostatních se daná osoba již zdiskreditovala sama a vy jste vítěz.

Reagujete jen na věcné a konstruktivní připomínky, a sami pokládejte otázky, protože ten kdo se ptá, ten vede rozhovor. A nakonec se ukáže, kdo o dané problematice něco ví a komu šlo jen o to se zviditelnit.

Pokud vás tento článek zaujal, můžete odkaz na něj sdílet.


K článku “Jak dosáhnout úspěchu v jakémkoliv podnikání – 3. díl” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: