Jak dosáhnout úspěchu v jakémkoliv podnikání – 2. díl

Je jedno, zda jste velká, malá firma nebo dokonce i firma o jednom člověku. Musíte to rozjet ve velkém, a jako velká firma se i chovat.

Pokud se tak budete chovat, budete tak i myslet a brzy vás tak i ostatní budou vnímat.

Je třeba založit nějaký spolek, společenství, klub, akademii, asociaci, agenturu, nadaci, institut, think tank, školu (To už jsme možná přehnali? Ne, ne, školu taky. Co školu? Univerzitu.) a do jejího čela instalovat buď sebe anebo raději nějakého užitečného idiota, který oné myšlence bude věřit a sám ji prosazovat a nabírat další podobně smýšlející členy, kteří chtějí někam patřit a mít pocit výjimečnosti, že jen oni vědí. Tím získáte početnou fanouškovskou základnu, která vás bude adorovat.

Pak můžete pořádat i nejrůznější summity, konference, workshopy, školení, kurzy a vydávat si vlastní certifikáty a osvědčení o jejich úspěšném absolvování. Samozřejmě o tom nezapomeňte napsat na internet a jen tak jakoby na okraj se zmínit, že držitelů daných ocenění je jen pár lidí nebo firem na světě. Účastníka vašeho školení samozřejmě nezapomeňte veřejně pochválit. Vás to nic nestojí, jemu to zvedne sebevědomí a bude vás dál doporučovat. Tím vyvoláte dojem exkluzivity a zvednete zájem o vaše školení i vaši firmu.

Kromě školení můžete pořádat také nejrůznější soutěže v různých kategoriích. To nemůžete samozřejmě dělat pod hlavičkou své firmy, to by bylo moc nápadné, ale máte přeci svůj klub. Vyhlaste prostřednictvím svého klubu vítěze v nejrůznějších kategoriích, kritéria si jak jinak stanovíte tak, aby vyhrála vaše firma, anebo prostě ta, která vás nějak podpoří, to dá rozum.

Kvalitní PR je v případě obsahové prázdnoty nezbytné, takže je třeba informovat o všem, co se vaší firmě šustne, jak probíhá onboarding, offboarding, teambuilding a jiný ing, mgr, dis, ne to už vlastně ne, anebo jo. Čím víc, tím líp. Hodně fotek, ať je vidět, jak jste cool a super. Nezapomínejte na diverzitu, koukejte, ať tam jsou mladí, staří, ženy, muži, děti, zdraví, handicapovaní a zvířátka (ano, i zvířátka, protože všichni přeci víme, že kdo nemá rád zvířátka, nemá rád lidi) a vy přeci máte rádi lidi.

Udělejte pracovní snídani, svačinu, oběd, večeři, prostě nějaký event, rozumíme si, že. Hlavně ať je tam dost žrádla a pití a nešetřete na tom. Pozvěte tam své obdivovatele, ať vás vidí, vyfoťte se s nimi, uveďte i jejich jména, samozřejmě s jejich souhlasem a oni to budou lajkovat, tvítovat a sdílet jako diví, protože kdo tam nebyl, tak přišel opravdu o hodně.

Nikoho to sice nebude zajímat, ale tak to dělá i spousta větších firem, než jste vy. Prostě musíte být vidět. Zaplavte sociální sítě, Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter. Musíte být všude, musíte prostě využít každý kousek mediálního prostoru, musíte se zjevovat i na těch nejméně očekávaných místech. Musíte využít každé příležitosti, a vyjadřovat se úplně ke všemu. Povědomí o vaší firmě poroste, stanete se mediální hvězdou. Budou vás zvát na konference, vy sami ty konference budete pořádat a za chvíli už ani nebudete vědět, v čem že to vlastně podnikáte.

Pokud vás tento článek zaujal, můžete odkaz na něj sdílet.


K článku “Jak dosáhnout úspěchu v jakémkoliv podnikání – 2. díl” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: