Internetový marketing: SEO a SEM
V oblasti internetového marketingu se můžeme velice často setkat s pojmy SEO a SEM, které bývají dost často zaměňovány.
Optimalizace pro vyhledávače (Search Engine Optimization, zkr. SEO) a marketing ve vyhledávačích (Search Engine Marketing, zkr. SEM) jsou dvě rozdílné aktivity, byť mají společný cíl, a to oslovit co největší počet potenciálních klientů.
SEO
V případě SEO usilujeme o to, aby se naše stránky objevily ve výsledcích vyhledávání na předních místech, a za tímto účelem provádíme jejich optimalizaci, co do změny jejich formy, obsahu, provázanosti, a použitých klíčových slov. Za tímto účelem je nutné provést:
- úpravy na webu a na jeho stránkách
- kroky vedoucí k získání zpětných odkazů
SEO je časově náročnější, ale má dlouhodobý efekt.
SEM
V případě SEM platíme za kliknutí na odkaz vedoucí na naše stránky, který je zobrazen nad výsledky nebo vedle výsledků vyhledávání, když klient zadá určité klíčové slovo. Jedná se tedy o Pay Per Click, zkr. PPC reklamu. V takovém případě není nutné provést:
- úpravy na webu a na jeho stránkách
- kroky vedoucí k získání zpětných odkazů
SEM je možný realizovat v podstatě okamžitě, ale má krátkodobý efekt.
Závěr: V obou případech sledujeme stejný cíl, a to, aby na naše stránky zavítalo co nejvíce zákazníků, a co nejvíce z nich se stalo našimi klienty. Jinými slovy usilujeme o co nejlepší konverzní poměr. SEO a SEM jsou tedy aktivity, které nestojí proti sobě. Pro rychle oslovení klientů např. v rámci nějaké akce je lepší zvolit SEM, protože SEO nějakou dobu trvá. Také v případech, kdy konkurence již provedla SEO, je SEM zpravidla jediná možnost.
ČERMÁK, Miroslav, 2012. Internetový marketing: SEO a SEM. Online. Clever and Smart. ISSN 2694-9830. Dostupné z: https://www.cleverandsmart.cz/internetovy-marketing-seo-a-sem/. [citováno 07.12.2024].
Štítky: internetový marketing, SEM, SEO
K článku “Internetový marketing: SEO a SEM” se zde nachází 2 komentáře.
Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.
Velmi často je SEM (Search Engine Marketing) chápán obecně jako marketing ve vyhledávačích, pod který jako podmnožina patří SEO (optimalizace pro přirozené výsledky vyhledávání) i PPC (ve vyhledávačích).
Názory na vztah mezi SEO a SEM se liší, např. viz http://www.jakpsatweb.cz/seo/vztah-seo-sem.html.