Internetový marketing: SEO a SEM

V oblasti internetového marketingu se můžeme velice často setkat s pojmy SEO a SEM, které bývají dost často zaměňovány.

Optimalizace pro vyhledávače (Search Engine Optimization, zkr. SEO) a marketing ve vyhledávačích (Search Engine Marketing, zkr. SEM) jsou dvě rozdílné aktivity, byť mají společný cíl, a to oslovit co největší počet potenciálních klientů.

SEO

V případě SEO usilujeme o to, aby se naše stránky objevily ve výsledcích vyhledávání na předních místech, a za tímto účelem provádíme jejich optimalizaci, co do změny jejich formy, obsahu, provázanosti, a použitých klíčových slov. Za tímto účelem je nutné provést:

  • úpravy na webu a na jeho stránkách
  • kroky vedoucí k získání zpětných odkazů

SEO je časově náročnější, ale má dlouhodobý efekt.

SEM

V případě SEM platíme za kliknutí na odkaz vedoucí na naše stránky, který je zobrazen nad výsledky nebo vedle výsledků vyhledávání, když klient zadá určité klíčové slovo. Jedná se tedy o Pay Per Click, zkr. PPC reklamu. V takovém případě není nutné provést:

  • úpravy na webu a na jeho stránkách
  • kroky vedoucí k získání zpětných odkazů

SEM je možný realizovat v podstatě okamžitě, ale má krátkodobý efekt.

Závěr: V obou případech sledujeme stejný cíl, a to, aby na naše stránky zavítalo co nejvíce zákazníků, a co nejvíce z nich se stalo našimi klienty. Jinými slovy usilujeme o co nejlepší konverzní poměr. SEO a SEM jsou tedy aktivity, které nestojí proti sobě. Pro rychle oslovení klientů např. v rámci nějaké akce je lepší zvolit SEM, protože SEO nějakou dobu trvá. Také v případech, kdy konkurence již provedla SEO, je SEM zpravidla jediná možnost.

Pro citování tohoto článku ve své vlastní práci můžete použít následující odkaz:
ČERMÁK, Miroslav, 2012. Internetový marketing: SEO a SEM. Online. Clever and Smart. ISSN 2694-9830. Dostupné z: https://www.cleverandsmart.cz/internetovy-marketing-seo-a-sem/. [citováno 07.12.2024].

Pokud vás tento článek zaujal, můžete odkaz na něj sdílet.

Štítky: , ,

  1. Jan Pivoňka

    Velmi často je SEM (Search Engine Marketing) chápán obecně jako marketing ve vyhledávačích, pod který jako podmnožina patří SEO (optimalizace pro přirozené výsledky vyhledávání) i PPC (ve vyhledávačích).

  2. admin

    Názory na vztah mezi SEO a SEM se liší, např. viz http://www.jakpsatweb.cz/seo/vztah-seo-sem.html.


K článku “Internetový marketing: SEO a SEM” se zde nachází 2 komentáře.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: