GDPR: Povinnost, oprávněný zájem anebo souhlas?

Nejlépe na tom jste, když musíte zpracovávat osobní údaje přímo ze zákona, poté když je zpracování těchto údajů nezbytné pro váš business, a v neposlední řadě když máte souhlas klienta.

Souhlas klienta je vůbec nejproblematičtější, protože může být klientem kdykoliv odvolán.

Z výše uvedeného důvodu byste se proto měli snažit najít zákonný důvod, která vám ukládá povinnost osobní údaje klientů zpracovávat. Tím může být zpracování za účelem ochrany životně důležitých zájmů subjektu údajů nebo  splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci.

Když žádný zákonný důvod nenajdete, tak pak by mělo být zpracování osobních údajů vaším oprávněným zájmem, kdy je zpracování nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů a tedy je nezbytně nutné k tomu, abyste své služby mohli vůbec poskytovat.

A pokud zákonný důvod ani oprávněný zájem ke zpracování nemáte, tak pak musíte svého klienta požádat o jeho souhlas se zpracováním osobních údajů a sdělit mu, jaké údaje a za jakým účelem a po jak dlouhou dobu hodláte zpracovávat.



Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
Email this to someone
email
Print this page
Print

Štítky:


K článku “GDPR: Povinnost, oprávněný zájem anebo souhlas?” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: