Slogan Glitch Effect with Random Timing

Defect management

V tomto příspěvku se dozvíte, co je to defect management, jaký je životní cyklus defektu. Co je to test incident report a jaké informace by měl obsahovat.

Vzhledem k tomu, že ne vždy test projde, je potřeba mít definován závazný postup, jak tento stav řešit. Vznešeně se této činnosti říká defekt management (defect management). V podstatě jde o to určit, kdo, komu a jakým způsobem by měl defekty hlásit a jak by s nimi mělo být dále nakládáno. Pokud se nepoužívá na správu defektů žádný pokročilý SW nástroj, vytváří se tzv. test incident report, ve kterém by mělo být uvedeno:

  • kdo test prováděl,
  • jaký skript byl spuštěn,
  • o jaký se jednalo testovací případ,
  • jaký byl vstup,
  • jaký byl očekávaný výstup a
  • jaký byl skutečný výstup,
  • na jaké HW a SW konfiguraci k chybě došlo a
  • kdy se tak stalo.

Životní cyklus defektu je možno jednoduše popsat takto:

  • Detekce – test neprošel, skutečný výsledek se liší od předpokládaného výsledku, říkáme, že tester právě objevil defekt.
  • Evidence – tester, který defekt objevil, ho dohodnutým způsobem nahlásí. Nejčastěji ho zapíše do nějaké aplikace a uvede všechny náležitosti, které jsme si uvedli výše.
  • Analýza – defekt koordinátor analyzuje nahlášený defekt a ověří, zda se opravdu jedná o defekt a zda již nebyl nahlášen jiným testerem a není již v systému evidován.
  • Prioritizace – vlastník by měl každému defektu přidělit priority kód, který by měl vyjadřovat jeho naléhavost.
  • Přiřazení – defekt koordinátor rozhodne, které vývojářské skupině nebo vývojáři daný defekt přiřadí k vyřešení.
  • Potvrzení – vývojářský tým potvrdí nebo odmítne přijetí defektu k řešení. V případě, že odmítne, musí se najít správný řešitel.
  • Opravení – vývojář analyzuje defekt, navrhne řešení, provede příslušnou úpravu v kódu, otestuje a předá SW k opětovnému testování.
  • Ověření – testovací tým zopakuje příslušné testy a o ověří, zda se v nově dodané verzi SW defekt již neobjevuje.
  • Uzavření – poté, co se testováním prokáže, že defekt byl opravdu odstraněn, je možné ho označit jako uzavřený.

Poznámka: Všimněte si prosím, že testeři chybu obvykle označují jako defekt nebo incident a vývojáři zase jako bug. Kromě toho se chyba dost často označuje také jako anomaly, error, failure, fault, problem nebo variance.

A jak říkáte chybám, na které narazíte během testování SW vy a v čem je evidujete?

QR kód pro podporu

Pokud se vám líbí naše články, tak zvažte podporu naši práce – Naskenujte QR kód a přispějte libovolnou částkou.

Děkujeme!

Pro citování tohoto článku ve své vlastní práci můžete použít následující odkaz:
ČERMÁK, Miroslav. Defect management. Online. Clever and Smart. 2009. ISSN 2694-9830. Dostupné z: https://www.cleverandsmart.cz/defect-management/. [cit. 2025-11-17].

Pokud vás tento článek zaujal, můžete odkaz na něj sdílet.

Štítky:

K článku se zde nenachází žádný komentář – buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Text vaší reakce:

 

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.