Defect management

V tomto příspěvku se dozvíte, co je to defect management, jaký je životní cyklus defektu. Co je to test incident report a jaké informace by měl obsahovat.

Vzhledem k tomu, že ne vždy test projde, je potřeba mít definován závazný postup, jak tento stav řešit. Vznešeně se této činnosti říká defekt management (defect management). V podstatě jde o to určit, kdo, komu a jakým způsobem by měl defekty hlásit a jak by s nimi mělo být dále nakládáno. Pokud se nepoužívá na správu defektů žádný pokročilý SW nástroj, vytváří se tzv. test incident report, ve kterém by mělo být uvedeno:

  • kdo test prováděl,
  • jaký skript byl spuštěn,
  • o jaký se jednalo testovací případ,
  • jaký byl vstup,
  • jaký byl očekávaný výstup a
  • jaký byl skutečný výstup,
  • na jaké HW a SW konfiguraci k chybě došlo a
  • kdy se tak stalo.

Životní cyklus defektu je možno jednoduše popsat takto:

  • Detekce – test neprošel, skutečný výsledek se liší od předpokládaného výsledku, říkáme, že tester právě objevil defekt.
  • Evidence – tester, který defekt objevil, ho dohodnutým způsobem nahlásí. Nejčastěji ho zapíše do nějaké aplikace a uvede všechny náležitosti, které jsme si uvedli výše.
  • Analýza – defekt koordinátor analyzuje nahlášený defekt a ověří, zda se opravdu jedná o defekt a zda již nebyl nahlášen jiným testerem a není již v systému evidován.
  • Prioritizace – vlastník by měl každému defektu přidělit priority kód, který by měl vyjadřovat jeho naléhavost.
  • Přiřazení – defekt koordinátor rozhodne, které vývojářské skupině nebo vývojáři daný defekt přiřadí k vyřešení.
  • Potvrzení – vývojářský tým potvrdí nebo odmítne přijetí defektu k řešení. V případě, že odmítne, musí se najít správný řešitel.
  • Opravení – vývojář analyzuje defekt, navrhne řešení, provede příslušnou úpravu v kódu, otestuje a předá SW k opětovnému testování.
  • Ověření – testovací tým zopakuje příslušné testy a o ověří, zda se v nově dodané verzi SW defekt již neobjevuje.
  • Uzavření – poté, co se testováním prokáže, že defekt byl opravdu odstraněn, je možné ho označit jako uzavřený.

Poznámka: Všimněte si prosím, že testeři chybu obvykle označují jako defekt nebo incident a vývojáři zase jako bug. Kromě toho se chyba dost často označuje také jako anomaly, error, failure, fault, problem nebo variance.

A jak říkáte chybám, na které narazíte během testování SW vy a v čem je evidujete?



Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on Facebook
Facebook
Share on LinkedIn
Linkedin
Tweet about this on Twitter
Twitter
Email this to someone
email
Print this page
Print

Štítky:


K článku “Defect management” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: