Víte, jak se vaši klienti chtějí identifikovat a autentizovat?

Pokud ne, tak by vás mohly zajímat výsledky nedávno zveřejněné studie Ponemon institutu, které se snaží přinést odpověď na otázku, jak se klienti chtějí identifikovat a autentizovat.

Mimo jiné se zde dozvíte, že klienti jsou přesvědčeni, že nejbezpečnější správu identit by jim mohly nabídnout banky.

Studie vyhodnocovala odpovědi téměř dvou tisíc respondentů v US, UK a Německu ve věku od 18 do 65 let, kteří používají internet minimálně 10 hodin týdně za účelem nakupování v e-shopech, provádění bezhotovostních operací prostřednictvím svého internetového bankovnictví nebo komunikaci s úřady, a potvrdila to, co tvrdíme již delší dobu.

Níže uvedené závěry jsou založeny na odpovědích jednotlivých respondentů. Mnohé otázky však nebyly formulovány zrovna nejšťastněji a je možné, že ne vždy je respondenti správně pochopili, a že v okamžiku, kdyby si uvědomili všechny výhody a nevýhody s danou metodou autentizace spojené, odpovídali by zcela jinak.

  • Téměř polovina klientů používá soukromé zařízení k pracovním účelům v rámci programu BYOD.
  • Klienti chtějí používat jednou identitu pro přístup k více službám a chtějí ji mít uloženou ve svém smartphonu nebo na ID kartě s RFID čipem. Téměř jedna třetina, ale nechce používat jednu identitu ke všem službám.
  • Klienti chtějí být bezpečně ověřeni, ale nechtějí firmám zbytečně poskytovat osobní údaje, a pokud jim je již poskytnou, chtějí mít kontrolu nad tím, k čemu budou použity.
  • Těm organizacím, kterým klienti důvěřují, jsou ochotni poskytnout i heslo.
  • Klienti se chtějí jednou identitou prokazovat různým službám, a jsou přesvědčeni, že nejbezpečnější správu identit jim nabídnou banky.
  • Jsou ochotni akceptovat i biometrii a nejpřijatelnější je pro ně rozpoznávání hlasu, obličeje a méně pak skenování duhovky, otisku prstu nebo dlaně.
  • Největším problémem je zapomenutí hesla o odpověď na kontrolní otázky.
  • Pokud po klientech není vyžadována pravidelná změna hesla, tak to v nich nebudí důvěru, stejně tak jako když se k dané službě mohou přihlásit pouze pomocí jména a hesla. Přesto ale danou službu používají.

Závěr: Studie když nic, tak jasně ukázala, že vždy se najde minimálně jedna třetina nebo dokonce jedna polovina klientů, která má jiné představy o tom, jak by identifikace a autentizace měla probíhat. Je zřejmé, že jedním řešením všechny klienty neoslovíte a budete muset mít řešení minimálně dvě a to ještě takové, aby se dalo upravit přesně na míru požadavků vašich klientů. Z těchto důvodů doporučuji provést vlastní průzkum mezi vašimi klienty a teprve poté určit způsob, jak se budou vaši klienti identifikovat a autentizovat.


Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Štítky:


K článku “Víte, jak se vaši klienti chtějí identifikovat a autentizovat?” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: