SEO: Proč systémy na nákup zpětných odkazů nefungují

black-hat-seo-backlinksChcete získat zpětné odkazy z kvalitních článků, které zvýší váš PageRank?

Pokud ano, tak se u nás zaregistrujte. Celý proces jest velice jednoduchý, uvedete klíčová slova a adresu, na kterou mají odkazy ze stránek tematicky spřízněných webů vést, a my vám zpětné odkazy zajistíme. Tak takhle nějak lákají nejrůznější SEO mágové své klienty. Proč tenhle systém nemůže fungovat, je uvedeno dále.

V principu tenhle business točící se kolem zpětných odkazů funguje tak, že provozovatel dané služby spravuje databázi webů, jejichž majitelé jsou ochotni za úplatu do svých článků vložit odkaz na tematicky spřízněný web.

Představte si, že máte web, na kterém nabízíte nějaký produkt nebo službu a někdo jiný zase má web, na kterém o daném produktu nebo službě píše. Když se oba do tohoto systému zapojíte, tak dojde k tomu, že do jeho recenze bude (automaticky) přidán hypertextový odkaz vedoucí na vaše stránky.

Zdá se, že by mohli být všichni spokojeni. Zájemce o zpětný odkaz získá zpětný odkaz, recenzent získá odměnu za přidání odkazu vedoucí např. na stránky, kde je možné daný produkt zakoupit a zkrátka nepřijde ani provozovatel služby umožňující nákup zpětných odkazů, který obdrží provizi. V čem je tedy problém?

Problém spočívá v tom, že ten, kdo si zpětné odkazy kupuje, má zpravidla zájem na tom, aby jich měl co nejvíce. Vzhledem k tomu, že zájemce o zpětné odkazy zprostředkovateli za každý odkaz platí, tak je celkem logické, že provozovatel daného systému na výměnu zpětných odkazů se bude snažit.

K čemu to ale povede? Daná stránka získá spoustu zpětných odkazů během velice krátké doby. Dále se na stránce, kde se původně nenacházel žádný odkaz, najednou nějaký odkaz objeví. A přibližně ve stejný čas se tento odkaz objeví i na dalších stránkách.

Google ví, že k této situace dochází obvykle tehdy, když jsou zpětné odkazy získány jinak než přirozenou cestou, např. když si je koupíte. Ovšem vzhledem k tomu, že k této situaci může někdy dojít i zcela přirozeným způsobem, nemůže vyhledávač takové stránky bez nějaké hlubší analýzy ihned penalizovat. A to je na tomto způsobu získání zpětných odkazů nejzrádnější.

Lepší pozice ve výsledcích vyhledávání klienty dané firmy jen utvrzují v přesvědčení, že se rozhodli správně. Jenže v  okamžiku, kdy dojde k překročení určitých hodnot a Google provede detailní analýzu a zjistí, jak takový systém funguje, tak následuje dlouhý a tvrdý pád, neboť stránky všech klientů, kteří do daného systému vstoupili, jsou penalizovány a v krajním případě pak nemusí být ve výsledcích vyhledávání zobrazovány vůbec!

A to prosím mluvím o firmách nabízejících SEO, které odkazy vkládají ručně na tematicky podobných webech, nepoužívají v odkazu zcela stejná klíčová slova a nákup zpětných odkazů realizují pro svého klienta v delším časovém horizontu.

Nezapomeňte, že vyhledávač má svůj business založen na tom, aby zobrazoval takové stránky, které nejlépe odpovídají tomu, co jeho uživatelé hledají, a že je v jeho zájmu, aby se na předních místech ve výsledcích vyhledávání nacházely jen ty stránky, které jeho uživatelům skutečně přináší nějakou hodnotu.

Závěr: Je zřejmé, že na budování zpětných odkazů je třeba jít trochu jinak. Např. tak, že si necháte od někoho napsat opravdu kvalitní a unikátní článek s odkazem na váš web a tento článek pak budete publikovat na nějakém tematicky spřízněném webu. Ovšem i tento způsob získávání zpětných odkazů má své úskalí, ale o tom zase příště.


Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Štítky: ,


K článku “SEO: Proč systémy na nákup zpětných odkazů nefungují” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: