Přečtěte si, co vám váš SEO expert nejspíš nikdy neřekne

V tomto příspěvku bych rád upozornil případné zájemce o SEO na některé skutečnosti, které od svého SEO experta pravděpodobně nikdy neuslyšíte.

První místo ve výsledcích vyhledávání a s tím spojená vysoká návštěvnost, není zárukou, že si návštěvník vaši službu nebo produkt pořídí. Může tomu tak být, ale také nemusí. SEO expert vám určitě bude tvrdit, že stránky, které se nacházejí na prvním místě, mají mnohem vyšší návštěvnost, než stránky na ostatních pozicích, což je samozřejmě pravda, ale vám by mělo jít především o konverzní poměr, který spočívá v tom, z kolika návštěvníků se stanou vaši zákazníci.

Poznámka: Konverzní poměr spočítáme snadno, stačí vydělit počet zákazníků počtem návštěvníků. Je asi zbytečné dodávat, že čím vyšší nám vyjde, tím je to lepší.

Potenciální zákazník zcela jistě zavítá na web, který se nachází na prvním místě ve výsledcích vyhledávání. Ten je optimalizován a jsou na něm uvedeny vyčerpávající informace o daném produktu. Jak by také ne, když unikátní popis jednotlivých produktů bylo to, co daný e-shop dostalo na první místo. Nyní, když si zákazník o daném výrobku přečetl všechny podstatné informace, začne hledat, kde by daný výrobek pořídil laciněji, což je naprosto racionální chování. Pokud je jen trochu obezřetný, vyloučí nabídky e-shopů s podezřele nízkými cenami, neboť je mu jasné, že se jedná o podvod a nakupuje tam, kde je cena jen o několik desítek nebo stovek korun nižší.

Zákazníci v naprosté většině případů nakoupí tam, kde jim daný produkt nebo službu nabídnou levněji. A může se třeba jednat o e-shop, který se ve výsledcích vyhledávání nachází daleko za vámi a světe div se, dokonce si ani žádnou optimalizaci nikdy nenechal dělat. Uvědomte si prosím, že v době kdy existují nejrůznější on-line nástroje pro srovnávání cen, je pro zákazníka zjištění cen jím požadovaného výrobku u jednotlivých prodejců otázka maximálně několika málo minut.

SEO optimalizace provedená bez analýzy trhu může vést i k nižšímu než maximálnímu zisku. Je tomu tak proto, že optimalizace se provádí na klíčová slova. To znamená, že daný produkt nebo služba se po optimalizaci sice bude prodávat lépe, neboť se zvýší konverzní poměr, ale mohli byste na tom být ještě lépe, kdybyste nejprve provedli důkladnou analýzu. Pozor PQ analýza i BCG matice může být zavádějící, protože produkty a služby, které se momentálně nejvíce podílí na vašem zisku, se na něm mohou podílet jen proto, že je o nich víc vědět. Kdybyste třeba provedli optimalizaci na výrobek, který má nižší náklady a vyšší výnosy, mohli byste dosáhnout i vyššího zisku, ale to vám SEO expert nikdy neřekne.


Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Štítky:


K článku “Přečtěte si, co vám váš SEO expert nejspíš nikdy neřekne” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: