Pozor na placené odkazy ve výsledcích vyhledávání

cybercrimePřečtěte si, jak spolu souvisí vyhledávání z adresního řádku prohlížeče, SEO poisoning a placená reklama ve vyhledávačích.

Ve výsledcích vyhledávání můžeme stále častěji narazit na placené odkazy, které vedou na weby, jejichž cílem je parazitovat na jménu určité společnosti, nebo sbírat citlivé údaje a šířit malware.

Ne že by útočníci už nevyužívali black hat SEO technik k otrávení výsledků vyhledávání, ty používají s větším či menším úspěchem nadále, ale kromě toho přišli i na možnost si pozici ve vyhledávači koupit.

Jako příklad je pak možné uvést případ Ryanair z minulého měsíce, kdy se na prvním místě ve výsledcích vyhledávání zobrazovala po zadání slova ryanair reklama s odkazem na úplně jiný web. Útočníci využili mimo jiné i té skutečnosti, že většina prohlížečů už několik let umožňuje vyhledávání přímo z adresního řádku, a že je uživateli tato funkce čím dál tím více používána.

Že si uživatelé možnost vyhledávání z adresního řádku oblíbili a používají ji, se nelze divit, neboť jim stačí jen zadat část adresy webu, a následně kliknout na první odkaz ve výsledcích vyhledávání, a jsou tam, kde potřebují. Jenže není tomu tak vždy. Problém je, že nezřídka skončí na jiných webech, než předpokládali. Příčinou je kromě SEO poisoningu především zobrazování zavádějících placených odkazů.

Proč právě obliba této techniky mezi podvodníky roste, by se dalo vysvětlit trvale rostoucím tržním podílem Google Chrome, který spolu se způsobem, jak uživatelé na weby přistupují, zvyšuje pravděpodobnost, že uživatel na placený odkaz klikne.

Na tomto místě by asi bylo vhodné vybídnout k větší opatrnosti a kontrole adresy webu, na kterou výsledek vyhledávání odkazuje, jenže drtivá většina uživatelů bude i nadále klikat na první odkaz, který ve výsledcích vyhledávání uvidí.

A bylo by asi úplně naivní přepokládat, že když tito uživatelé na takovou reklamu narazí, tak že ji budou hned reportovat pomocí tohoto formuláře. To provede teprve až postižená firma, ale nejspíš až v okamžiku, kdy bude evidovat první ztráty.

Vzhledem k tomu, že chování uživatelů se asi hned tak nezmění, nezbude tak firmám nic jiného, než monitorovat, co se zobrazuje na prvních místech ve výsledcích vyhledávání na vybraná klíčová slova a na tuto situaci pak adekvátně reagovat.

Problém však může nastat v okamžiku, kdy je taková reklamní kampaň cílená podobně jako tomu je dnes už již klasického malwaru, o kterém jsem psal počátkem minulého roku. Opět to ale není něco, co by se nedalo řešit.


Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Štítky:


K článku “Pozor na placené odkazy ve výsledcích vyhledávání” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: