Poškození online pověsti se stává poměrně vážnou kybernetickou hrozbou

Vedení očerňujících mediálních kampaní v kyberprostoru nevyžaduje téměř žádné znalosti a prostředky.

Útočníkům v zásadě stačí jen počítač s konektivitou do internetu a pár falešných profilů na sociálních sítích a už mohou vést očerňující kampaň vůči jakékoliv fyzické nebo právnické osobě.

Nejhorší je, že zatímco vybudování dobré pověsti obvykle trvá spoustu let, tak její poškození nebo zničení může být dílem okamžiku. V ohrožení se pak ocitají především menší a střední firmy, které nemají dostatečné zkušenosti s mediální komunikací, a nevědí, jak na probíhající očerňující kampaň reagovat.

Tyto útoky mohou být vedeny jak ze strany konkurence, s cílem poškodit konkurenční firmu v očích jejich zákazníků, tak i organizovanými skupinami, které slibují, že firmě za úplatu pomohou následky očerňující kampaně zmírnit, případně zcela zastavit. Netřeba snad dodávat, že jsou to oni, kteří očerňující kampaň sami spustili.

Následky takové očerňující kampaně mohou být zdrcující, a v některých případech vést až ukončení činnosti dané společnosti na trhu, především z důvodu ztráty důvěry stávajících a potenciálních klientů v kvalitu poskytovaných produktů nebo služeb a s tím spojeným poklesem objemu prodeje.

Za tímto účelem je třeba internet nepřetržitě monitorovat, protože v okamžiku, kdy na internetu začne růst počet negativních komentářů, stává se situace velice vážnou a je třeba na ni neprodleně reagovat, protože lidé, kteří obecně mají tendenci věřit spíše tomu špatnému, budou tuto negativní informaci dále šířit.

Netřeba snad zmiňovat, že svou online pověst si můžete lehce pošramotit i sami, pokud se budete chovat nezodpovědně a zvolíte nešťastný způsob komunikace, zaujmete vyhraněné stanovisko k určité společenské události anebo se na internetu objeví fotografie zachycující vás ve společnosti nežádoucích osob v nevhodný čas nebo na nesprávném místě.

Ke zhoršení online pověsti mnohdy stačí jen vytvořit pár microsites, napsat několik negativních komentářů na firemní stránky, a postěžovat si na hojně navštěvovaných komunitních webech. Zastavit šíření negativních názorů anebo je neutralizovat je však o poznání náročnější, ale i s tím vám můžeme pomoci v rámci online reputation manegementu.


Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Štítky:


K článku “Poškození online pověsti se stává poměrně vážnou kybernetickou hrozbou” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: