Placené odkazy ve výsledcích vyhledávaní jsou uživateli ignorovány

internet-marketingPlacené odkazy ve výsledcích vyhledávání nejsou až tak účinné, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Zobrazováním placených odkazů ve výsledcích vyhledávání se zabývá tzv. Search Engine Marketing, zkr. SEM, jehož cílem je oslovit, co největší počet potenciálních klientů. Princip na jakém funguje, je vcelku jednoduchý, ve výsledcích vyhledávání zobrazuje odkazy na stránky, které nějak souvisí s právě hledaným výrazem.

Vyplatí se investovat do SEM?

Pokud se ptáte, zda má cenu investovat do SEM, tak na tuto otázku nelze jednoznačně odpovědět, protože vždy záleží na tom, jaký cíl sledujete a jak rychle a s jakými náklady ho chcete dosáhnout. Mnohdy může být výhodnější investovat spíše do redesignu webu, vytvoření kvalitního obsahu a získání zpětných odkazů, zkrátka do SEO.

Lidé placené odkazy ignorují

Lidé však reklamu ve výsledcích vyhledávání dost často ignorují, neboť mají pocit, že ji využívá spíše ta firma, která není schopna se prosadit přirozenou cestou a o její produkty a služby není až takový zájem.

Placené odkazy jsou drahé

Počítejte se mnou, jestliže si zaplatíte reklamu ve vyhledávačích a cena za proklik bude 3 Kč, a denně na vás klikne 100 lidí, tak zaplatíte 300 Kč, za měsíc pak 9.000 Kč a za rok pak 108.000 Kč. Pokud by cena za proklik byla 5Kč, tak zaplatíte měsíčně 15.000 Kč a za rok pak 180.000 Kč.

Váš rozpočet může být vyčerpán

Nejenže je tato reklama drahá, ale váš rozpočet na ní může být snadno vyčerpán vaší konkurencí, která na vaše reklamy bude cíleně klikat, jedná se o tzv. clickfraud. V takovém případě nedojde k žádné konverzi, a vaše reklama se navíc v důsledku vyčerpání rozpočtu přestane i zobrazovat.

Závěr: Pokud bude cena za SEO nižší, než cena za SEM, tak se vám SEO vyplatí a vyplatí se vám tím víc, čím více lidí na vás klikne. Pokud bude např. investice do SEO měsíčně představovat částku kolem 5.000 Kč, tak v takovém případě ušetříte více jako 50%. Vztah mezi SEO a SEM je popsán zde.


Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Štítky: , ,


K článku “Placené odkazy ve výsledcích vyhledávaní jsou uživateli ignorovány” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: