Lesk a bída HR v ČR: v inzerátech nenabízíme prakticky nic

Mnohé společnosti mají problém do inzerátu napsat, co po uchazeči požadují, a nemalé problémy jim činí i sdělit, co nabízejí.

Jaksi zapomínají, že si nevybírají jen oni, ale že i uchazeč se rozhoduje, pro jakou společnost bude pracovat. Je s podivem, že takové inzeráty dokážou vyplodit i prestižní společnosti, které se snaží na trhu práce prezentovat jako ti nejlepší zaměstnavatelé. Pojďme se společně podívat, na jaké klišé můžeme v inzerátech narazit.

Perspektivní práce

Společnost nabízí perspektivní a odpovědnou práci v prosperující mezinárodní společnosti. Myslím, že uchazeč, který se k vám hlásí, moc dobře ví, co jste za společnost a ověřil si z dostupných zdrojů i vaši hospodářskou situaci. Kromě toho, myslíte si, že někdo chce dělat neperspektivní práci a navíc ve společnosti, která neprosperuje? Tuhle informaci z inzerátu vypusťte, v podstatě k ničemu není.

Příjemné pracovní prostředí

Znáte někoho, kdo by chtěl pracovat v nepříjemném pracovním prostředí? Nechte na uchazeči, ať sám posoudí, zda je vaše prostředí příjemné či nikoliv. A jestli se jedná o příjemnou práci v openspace, tak to napište, nechcete přeci ztrácet čas s uchazečem, který v openspace pracovat nechce. Uveďte též, kde přesně bude uchazeč práci vykonávat, ne vždy je to ze sídla firmy zřejmé, obzvlášť když máte více poboček.

Stabilní zaměstnání

Stabilní zaměstnání s možností odborného růstu a vzdělávání. Další proklamace, možná i zavádějící, lživá a zbytečná, protože stabilitu, tu vám nemůže v době, kdy krachují celé státy, zaručit žádná společnost. Pokud jde o odborný růst a vzdělávání se, tak to je často nutnost, pokud se chce zaměstnanec na dané pozici udržet. Tuhle informaci z inzerátu též vypusťte.

Odpovídající platové ohodnocení

Co to proboha je, o jaké jiné než odpovídající platové ohodnocení by se mělo jednat? Proč nenapíšete konkrétní částku? V okamžiku, kdy v jiném inzerátu bude uvedena jakákoliv částka, tak kam myslíte, že půjde uchazeč jako první na pohovor?

Zaměstnanecké výhody

Naprostá většina zaměstnavatelů nabízí nějaké zaměstnanecké výhody. Popravdě řečeno, neznám zaměstnavatele, který by žádné výhody nenabízel. Tuhle informaci z inzerátu vypusťte, a pokud ji tam chcete mermomocí mít, tak buďte konkrétní, a uveďte, jaké výhody nabízíte. Např. možnost pracovat z domova, používat služební automobil, notebook, telefon či přístup na internet k soukromým účelům nebo možnost používat vlastní notebook nebo telefon v rámci programu BYOD.

Závěr: Jestliže v inzerátu v sekci nabízíme, máte uvedeny jen výše uvedené proklamace, tak je raději úplně vypusťte, protože jsou naprosto k ničemu. Ale co tam pak napsat? Věřím, že na to určitě přijdete.


Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Štítky:


K článku “Lesk a bída HR v ČR: v inzerátech nenabízíme prakticky nic” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: