Jak zajistit, aby jakýkoliv průzkum dopadl přesně tak, jak potřebujete – 3. díl

managementV tomto příspěvku si popíšeme, jak se realizovat tzv. pseudoanonymní průzkum.

Možná se ptáte, proč vůbec takový pseudoanonymní průzkum realizovat. Odpověď je nasnadě, abychom si zajistili, že průzkum dopadne přesně tak, jak potřebujeme.

Jestliže takový průzkum budete realizovat např. v rámci nějaké korporace za účelem zjištění spokojenosti zaměstnanců, a potřebujete, aby z průzkumu vyšlo, že jsou zaměstnanci spokojeni, musíte použít ty správné otázky. Jak takové otázky vytvořit, jsem uvedl v minulém dílu, takže by to pro vás již neměl být problém.

Nyní již nám nezbývá nic jiného, než zaměstnance oslovit s žádostí o účast na anonymním průzkumu. Důležité je poslat jedinečný odkaz na průzkum e-mailem s tím, že odkaz povede na stránky nějaké agentury, kterou si za tímto účelem najmete. Mohli byste sice průzkum realizovat vlastními prostředky, ale vy potřebujete, aby to navenek vypadalo, že je průzkum skutečně anonymní.

Agentuře pak předáte seznam e-mailových adres, a ona pak všechny vaše zaměstnance prostřednictvím e-mailu osloví. Takže např. zaměstnanec s e-mailovou adresou jmeno.prijemeni@firma.cz dostane link na stránky www.agenturaprovadejicipruzkum.cz/jmenovasispolecnosti/pruzkum?aef4544dddd. A jelikož víme, kdo má přidělen daný e-mail, tak i víme, kdo a jak odpovídal. Jednoduché, že?

Pokud máte obavu, že by si zaměstnanci této skutečnosti nemuseli všimnout, tak stačí, když jim to někdo řekne. Anebo můžete třeba zaměstnancům, kteří ještě na otázky v průzkumu neodpověděli, poslat email, že o jejich názor opravdu stojíte, a že je prosíte, aby se průzkumu, zúčastnili. V okamžiku, kdy zaměstnanci zjistí, že průzkum vlastně není vůbec anonymní, tak už budou odpovídat velice opatrně, aby si neuškodili, a to je přesně to, co potřebujete.

Pokud vám tento způsob přijde příliš jednoduchý, můžete to udělat trošku jinak. E-mailem rozešlete informace o tom, že průzkum bude probíhat, uvedete v něm odkaz na stránky agentury a zaměstnance vyzvete, aby se předem seznámili s instrukcemi, které tam jsou uvedeny. Poté, co zaměstnanci stránku navštíví, tak se pomocí javascriptu umístěným na stránce provede otisk jejich počítače.

Netřeba snad dodávat, že otisk počítače je jedinečný a je podle něj možno snadno dohledat, z jakého počítače byl dotazník vyplněn. Případně je možné si takovou DB otisků připravit předem. Např. stačí jen stejný script umístit na nějakou stránku na vašem intranetu. Geniální, co říkáte?

Pro úplnost bych ještě rád uvedl, že jestliže jste se s takovým průzkumem setkali, tak to ještě nemusí znamenat, že váš zaměstnavatel nechce slyšet pravdu, a proto zvolil tento přístup. Může v tom být zcela nevině a vina může ležet na straně agentury, která pro něj tento průzkum realizuje. Ta už je tak zblblá požadavky ostatních klientů, že si myslí, že to tak chtějí všichni.

Poznámka: Samozřejmě, že zaměstnanci mohou průzkum vyplnit z jednoho počítače, ale tohoto bych se neobával. A i kdyby k tomu přeci jen došlo, tak není nic ztraceno, ale o tom až v příštím dílu.


Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Štítky:


K článku “Jak zajistit, aby jakýkoliv průzkum dopadl přesně tak, jak potřebujete – 3. díl” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: