Jak jsem definitivně skončil s O2

O2Už je to hezkých pár let, co jsem měl na svém desktopu vytáčené připojení, jenže jak šel čas a objem dat nutných pro kompletní stažení stránky se stále zvětšoval, tak se rychlost přenosu stávala pomalu nepoužitelnou. I rozhodl jsem se využít nabídky vysokorychlostního internetu od společnosti O2. A tím tahle neuvěřitelná story, která trvala bezmála několik let, vlastně začala.

Společnost O2 mi s každým vyúčtováním posílala nabídku na vysokorychlostní internet ADSL a já si každý rok u nich tuto službu objednal, abych se nakonec dozvěděl, že nejsou schopni mi ji poskytnout. Několikrát jsem je kontaktoval, i písemně a informoval je, že se opakovaně dopouští klamání zákazníka, neboť mi neustále nabízí službu, kterou mi nakonec nejsou schopni poskytnout, a že si proto nepřeji být spolu s vyúčtováním služeb oslovován s jejich nabídkou rychlého internetu.

Nabídku na vysokorychlostní internet ADSL jsem však dostával dál. A tak jsem si ji každý rok také objednal, co kdyby se za ten rok přeci jen něco změnilo, že. Každý rok jsem prošel celým procesem, kdy jsem vyplnil požadované osobní údaje, vybral si parametry služby a odeslal objednávku. Následně mi O2 odpovědělo, že technologie ADSL není v mé lokalitě dostupná.

Zajímavé bylo, že pokaždé mi byl sdělen jiný důvod, proč tato služba není dostupná. Jednou nebylo volné místo na ústředně, podruhé jsem byl od ústředny zase moc daleko a potřetí zase byly na sloupech, světe div se, špatné dráty! Podstatné bylo, že v mém okolí bylo několik lidí, kteří na tom byli stejně jako já, chtěli rychlý internet, ale O2 si z nás jen dělalo srandu.

A tak jsem stejně jako každý rok provedl objednávku na ADSL a čekal, s jakou úžasnou výmluvou, proč to nejde, zase přijdou. Tentokrát mi bylo sděleno, že služba není v mé lokalitě dostupná, protože není volné místo na ústředně. (Takže 2x nebylo volné místo na ústředně, 3x jsem byl moc daleko a 2x byly na sloupech špatné dráty.) Tímto však moje komunikace s O2 neskončila. Přišel mi totiž mail od pracovnice z O2, která mi v něm nabídla mobilní internet za cenu pevného (500Kč) a neomezený datový přenos. No, neberte to.

Řekl jsem si, že tohle je slušná nabídka a přes e-mail jsem ji akceptoval. (Což jsem neměl dělat. Kdybych já býval tušil, co bude následovat.) Následně jsem byl vyzván, abych ještě zaslal rodné číslo a číslo občanky, což jsem učinil, ač jsem z toho dvakrát nadšený nebyl. Bez toho aniž bych blíže specifikoval, o jaký typ modemu mám zájem, mi byl příští týden zaslán CDMA modem do Express slotu, který byl na stránkách O2 až kdesi v alternativách!

Netuším, proč mi neposlali to, co měli v hlavní nabídce, tedy modem do USB. Kurýr bloudil v sousední vesnici, ač jsem jasně sdělil svoji adresu. Aby bylo jasno, naše ulice se před několika lety přejmenovala, nicméně O2 si ve svém systému pořád drží její starý název. Ač jsem sdělil své rodné číslo a číslo občanky, bylo na smlouvě uvedeno rodné číslo mého otce, se kterým žiji ve dvougeneračním domě. Modem jsem ani nevybaloval, protože PC Express slot jsem prostě v PC neměl a v netbooku jakbysmet.

Odebral jsem se na prodejnu, kde jsem musel asi čtvrt hodiny vysvětlovat, že na smlouvě je sice rodné číslo mého otce, ale je tam i číslo mé občanky, takže opravdu není nutné, aby se na pobočku osobně dostavoval můj otec. Po další půl hodině se mi resp. zaměstnanci O2 podařilo službu zrušit. Nepoužitý a nerozbalený modem jsem vrátil a dostal jsem zpět své peníze. Další půlhodinu jsme zřizovali novou službu.

Ač mi byla e-mailem přislíbena služba bez omezení, tak mi byl pracovníkem nabídnut limit jen 2 GB měsíčně. Nabídku, kterou jsem dostal od jeho kolegyně, prý v systému nevidí. Když jsem mu řekl, ať ji tedy napíše nebo zavolá, tak najednou otočil a řekl, že to nebude nutné. Že mi limit zvýší na 10 GB. Znovu jsem zopakoval, že jeho kolegyně mi slíbila neomezený internet. On ale tvrdil, že by mi rád pomohl, ale že to do systému nejde zadat. Nevím, jestli mluvil pravdu, ale přistoupil jsem i na tuto variantu.

Když se ptám, kdy bude služba aktivována, tak mi je sděleno, že služba bude aktivována po půlnoci. No na půlnoc si budík rozhodně nařizovat nebudu. Dále jsem byl upozorněn na to, že přihlašovací údaje jsou v obálce. Je čtvrtek a já mám 5 dní na odzkoušení. (Na vyzkoušení modemu do Express slotu jsem měl 14 dní, teď jen 5, proč?)

Je pátek večer, zapojuji a konfiguruji. Nemohu nikde najít, jaké mám telefonní číslo, které slouží jako uživatelské jméno. (Takže v obálce nebyly přihlašovací údaje, ale jen jeden údaj.) Volám na podporu, kde se dozvídám, že nejdříve jim musím sdělit své rodné číslo. Rodné číslo prý nesouhlasí. Že oni to zase zmastili a zapsali tam rodné číslo mého otce, který s celou záležitostí nemá nic společného? (Jen bydlí na stejné adrese a má i stejné jméno, ale na to asi není jejich systém připraven.) Nadiktuji tedy to a pochvíli se dozvídám své telefonní číslo.

Do přihlašovacího dialogu zadávám telefonní číslo, které je součástí uživatelského jména a heslo, které je v obálce. Stále se však nemohu připojit. Volám znovu na podporu, kde se dozvídám, že můj modem není aktivován. Proboha proč? Prý si mám zavolat na technickou podporu. Přepojit mne prý nemohou. Telekomunikační operátor a neumí přepojit?! Volám tedy na podporu, kde se dozvídám, že aktivován je ten původní modem do Express slotu, který jsem již ve čtvrtek vrátil a že mám zavolat na podporu, kde mi ho zaktivují.

Když už s nimi mluvím, tak se ptám, do jakého konektoru se vlastně strká ta externí anténa. Technik neví, ač je modem v hlavní nabídce společnosti O2! Mám prý zkusit, do jaké to půjde. Jde to do obou. Tak to prý je v pořádku, když to jde, tak to tak asi bude. Tomu říkám podpora! Divím se, že mi neporadili, abych si to dohledal někde na internetu. Volám znovu na podporu. Zde mi sdělují, že po telefonu změnu neprovedou, protože v systému není moje smlouva.

Co tam proboha používají za systém? Dozvídám se, že se budu muset osobně dostavit na pobočku a tam o aktivaci požádat. Na můj dotaz zda to myslí opravdu vážně a zda by tam nestačilo prostě jen zavolat, hledá slečna kontakt na prodejnu. Po deseti minutách čekání se dozvídám, že na pobočku není zaveden telefon. Pobočka společnosti O2 se sídlem v Praze nemá telefon! Musím na pobočku, znovu.

Je pondělí, jsem opět na pobočce. Ten borec, co mě obsluhoval posledně, tam není. Vyvolávací systém nefungoval, takže jsem přišel na řadu rychleji. Slečna za přepážkou vypadá sympaticky. Když ji vysvětlím svůj problém a podám ji smlouvu, tak chvíli hledá něco v tom jejich systému a pak říká, že to nemůže najít, že by potřebovala znát ID mého hesla. Což je problém, protože to je jediný papír, který jsem nechal doma (Obsahuje heslo, tak jsem ho nechtěl tahat sebou). Podle jiných údajů se v systému prý nedá dohledat moje IMSI, které požaduji aktivovat.

Ten jejich systém mě už začíná pěkně štvát. Volám tedy domů, aby mi nadiktovali ID hesla. Pak už vše jde rychle. Slečna je velice ochotná a během 10 minut je vše vyřízeno. Když se ptám, proč není na smlouvě uvedeno moje telefonní číslo, dostane se mi odpověď, že minulý týden jejich systém nějak nefungoval a tak se moje telefonní číslo na smlouvu nevytisklo. Kvalitu jejich systému už nebudu raději komentovat. Odcházím domů. Druhý den po návratu z práce se již normálně připojuji a vše funguje jak má. Moc rychlé to ale není. Volám na technickou podporu a ptám se, jaká má být vlastně ta síla signálu. Prý tam má být 5 čárek. Říkám, že tam mám jen 4 čárky. Technik říká: „Tak to vám pane nebude vůbec fungovat.“ Opravdu nevím, kolik jich tam má být, těch čárek, v manuálu se o tom nic nepíše a na obrázku jsou jen 4 čárky. Připojuji anténu, dávám ji z okna, odpojuji anténu. Výsledek je pořád stejný – 4 čárky. Měřím rychlost. Ve všech případech je stejná. Balím modem a anténu zpátky do krabice a odnáším na pobočku.

Následující týden dostávám 3 formuláře, kde je uvedeno moje telefonní číslo a další 2 čísla, která mi nic neříkají, volám na podporu a ptám se, o co jde. Prý je to úplně jiný pán z úplně jiné vesnice. Moc tomu nevěřím, protože nevím o tom, že by v dané ulici v sousední vesnici bydlel pán stejného jména. Další den mi přišly 2 faktury jedna na 27 Kč a druhá na 140 Kč. Opět volám do O2, co že mi to jako poslali a za co mám vlastně zaplatit.

140 Kč prý má zaplatit úplně jiný pán, a je to omyl (já ale vím, že je to můj otec). Já mám zaplatit jen 27 Kč. Za co proboha? Za to, že mi byl modem aktivován. Zajímavé, na to jsou rychlí, to ten jejich systém umí. Zatímco první modem byl aktivován až o půlnoci. Druhý modem, byl najednou aktivován již v 16:30. Najednou jde modem aktivovat hned. Kdyby býval byl aktivován též o půlnoci jako ten první, tak bych neplatil nic. Nejde o těch 27 korun, ale o princip, já musel kvůli neschopnosti O2 absolvovat 2x cestu na jejich pobočku a strávil tím spoustu času a oni mě ještě obtěžují nějakou platbou.

Další rána přišla za měsíc. Ač mám na smlouvě uvedeno měsíční platbu ve výši 500Kč včetně DPH, tak teď po mně najednou chtějí zaplatit 750Kč. To snad není možné. Chápu, že občas se někdo splete a dojde k nějaké chybě apod. Ale tolik pochybení u jednoho zákazníka? Volám na podporu. Po sdělení mého čísla se slečna snaží dohledat v systému mou smlouvu. Prý tam není, protože ji na pobočce ještě nenaskenovali a nenahráli do systému. Takže nejenže je blbý systém, oni jsou tam i lemplové. Musím na pobočku, počtvrté!

Na pobočce to dali do pořádku, prý to bude OK. Kéž by. Přicházím domů, ve schránce je upomínka na 250 Kč. Volám na linku zákaznické podpory. Bohužel vám pane nemůžeme pomoci, protože vaši smlouvu v systému nevidíme. Proč? Na pobočce ji asi ještě nenaskenovali. Jděte pane na jinou pobočku.

Jdu popáté na pobočku, tentokrát na Pankráci. Pracovník je velice ochotný, platím 210 Kč, s tím, že v příští vyúčtování bude o tuto částku nižší. Po návratu domů na mě čeká nová faktura, tentokrát na 60 Kč. Následující den opět volám na linku zákaznické podpory. Částka je prý za ty dva dny co jsem modem používal. Je to zase jako na toho druhého pána z jiné vesnice, ale já vím, že je to na mého otce. Když s tím pane nesouhlasíte, tak si podejte reklamaci.

Následovala 6. návštěva na pobočce, tentokrát zase u Anděla, kde se vše konečně vyřešilo. Uf! Ruším pevnou linku, k vánocům všem kupuji mobily a přecházím na neomezený internet od místního poskytovatele Wi-Fi připojení společnosti eHAMnet. Jsem maximálně spokojen a doporučuji tuto společnost i sousedům. Postupně smlouvu s O2 ruší i další lidé ve vesnici a přecházejí na Wi-Fi. A obávám se, že po posledním rozhodnutí společnosti O2 ohledně FUP, budou následovat další. Jen houšť a větší kapky.


Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page


K článku “Jak jsem definitivně skončil s O2” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: