Defect management

V tomto příspěvku se dozvíte, co je to defect management, jaký je životní cyklus defektu. Co je to test incident report a jaké informace by měl obsahovat.

Vzhledem k tomu, že ne vždy test projde, je potřeba mít definován závazný postup, jak tento stav řešit. Vznešeně se této činnosti říká defekt management (defect management). V podstatě jde o to určit, kdo, komu a jakým způsobem by měl defekty hlásit a jak by s nimi mělo být dále nakládáno. Pokud se nepoužívá na správu defektů žádný pokročilý SW nástroj, vytváří se tzv. test incident report, ve kterém by mělo být uvedeno:

  • kdo test prováděl,
  • jaký skript byl spuštěn,
  • o jaký se jednalo testovací případ,
  • jaký byl vstup,
  • jaký byl očekávaný výstup a
  • jaký byl skutečný výstup,
  • na jaké HW a SW konfiguraci k chybě došlo a
  • kdy se tak stalo.

Životní cyklus defektu je možno jednoduše popsat takto:

  • Detekce – test neprošel, skutečný výsledek se liší od předpokládaného výsledku, říkáme, že tester právě objevil defekt.
  • Evidence – tester, který defekt objevil, ho dohodnutým způsobem nahlásí. Nejčastěji ho zapíše do nějaké aplikace a uvede všechny náležitosti, které jsme si uvedli výše.
  • Analýza – defekt koordinátor analyzuje nahlášený defekt a ověří, zda se opravdu jedná o defekt a zda již nebyl nahlášen jiným testerem a není již v systému evidován.
  • Prioritizace – vlastník by měl každému defektu přidělit priority kód, který by měl vyjadřovat jeho naléhavost.
  • Přiřazení – defekt koordinátor rozhodne, které vývojářské skupině nebo vývojáři daný defekt přiřadí k vyřešení.
  • Potvrzení – vývojářský tým potvrdí nebo odmítne přijetí defektu k řešení. V případě, že odmítne, musí se najít správný řešitel.
  • Opravení – vývojář analyzuje defekt, navrhne řešení, provede příslušnou úpravu v kódu, otestuje a předá SW k opětovnému testování.
  • Ověření – testovací tým zopakuje příslušné testy a o ověří, zda se v nově dodané verzi SW defekt již neobjevuje.
  • Uzavření – poté, co se testováním prokáže, že defekt byl opravdu odstraněn, je možné ho označit jako uzavřený.

Poznámka: Všimněte si prosím, že testeři chybu obvykle označují jako defekt nebo incident a vývojáři zase jako bug. Kromě toho se chyba dost často označuje také jako anomaly, error, failure, fault, problem nebo variance.

A jak říkáte chybám, na které narazíte během testování SW vy a v čem je evidujete?


Pokud vás tento příspěvek zaujal, sdílejte ho!
Share on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Email this to someonePrint this page

Štítky:


K článku “Defect management” se zde nenachází žádný komentář - buďte první.

Diskuse na tomto webu je moderována. Pod článkem budou zobrazovány jen takové komentáře, které nebudou sloužit k propagaci konkrétní firmy, produktu nebo služby. V případě, že chcete, aby z těchto stránek vedl odkaz na váš web, kontaktujte nás, známe efektivnější způsoby propagace.

Přihlášeným uživatelům se tento formulář nezobrazuje - zaregistrujte se.

Jméno:(požadováno)
E-mail:(požadováno - nebude zobrazen)
Web:

Text vaší reakce: